Meta tagovi i njihova pravilna SEO optimizacija
Meta tagovi služe rangiranju sajta na Google-u.
Meta tagovi uvek treba da se odnose na stranicu koju uređujete - Naslov (title) te stranice, Opis (description) te stranice itd.
U admin delu KompArt CMS-a možete manjati, brisati i dodavati meta tagove na stranici.
Pisanje meta tagova - Title tag
Najvažniji atribut u SEO optimizaciji Vašeg sajta je Title (naslov) tag.
Title tag se nalazi (vidi) u gornjem delu internet pretraživača. Title tagovi se koriste i u prikazivanju rezultata u pretraživačima (Google, Yahoo...)
Rangiranje Vašeg sajta umnogome zavisi od title tagova, on predstavlja temelj - početak optimizacije svake stranice, na koji se nadograđuju ostali tagovi i tekstovi.
Koliko karaktera, ključnih reči treba da sadrži title tag?
Title tag ne bi trebalo da bude duži od 70 karaktera, sve preko toga će se na pretraživaču prikazati kao tri tačke (...). Preporučljivo je da se ključne reči koje se pojavljuju u title tagu, pojavljuju i u tekstu na stranici, kao naslov H1, H2 itd.
Npr. H1 naslov stranice bi bio SEO optimizacija, a i title tag bi počanjao sa SEO optimizacija.
Važne ključne reči uvek stavljajte na početak
Ključne reči je nabolje postaviti u prvih 40 karaktera title taga kako bi se sajt što bolje rangirao na Google-u i kako bi privukao korisnike.
Pisanje meta tagova - Description tag
Opis stranice (description tag) ne bi trebalo da bude duži od 155 karaktera, ovo pravilo bi trebalo poštovati iako nepoštovanje neće ugroziti Vaš sajt i njegovu poziciju na Google-u.
Svrha description taga (opisa stranice):
1. Opis stranice opisuje njen sadržaj.
Nepravilno ili netačno napisan opis stranice, Google algoritam menja svojom verzijom, tj. opisom koji on smatra da je prikladan toj stranici. Uvek je bolje da sami pravilno napišete opis i objasnite svoj proizvod ili uslugu, nego da prepustite Google-u da proceni o čemu se radi na vašoj stranici.
2. Opis stranice povećava posećenost Vašeg sajta.
Dobar opis bi trebalo da privuče korisnike da posete vašu stranicu. On predstavlja tekst koji se nalazi ispod naziva stranice u rezultatima pretrage i ukoliko je netačan ili nezanimljiv, to će znatno umanjiti posećenost Vašeg sajta.
3. Opis stranice utiče na rangiranje na pretraživačima.
Iako korišćenje ključnih reči u opisu ne utiče direktno na rangiranje na Google-u, savetujemo vam da ključne reči oblikujete u tekst koji će ispravo opisati Vaš sajt, jer će to navesti korisnike da ga otvore.
Pisanje meta tagova - Keywords tag
Iako Vam našim admin delom omogućavamo i da menjate ključne reči vezane za stranicu, Google više ne "gleda" ključne reči tako da ovo polje mozete ostaviti prazno.